- Ważnym elementem jest dobre przygotowanie zabezpieczenia paczki do transportu. Nie należy zakładać, że sam karton czy folia wystarczy. Przesyłka jedzie w długą podróż, po różnych drogach, znajduje się między innymi przesyłkami oraz jest przeładowywana na trasie. Dlatego ważne jest zabezpieczenie jej do transportu zgodnie z zasadami panującymi w firmach i zawsze podawanych na stronie. Zabezpieczenie przesyłki należy do obowiązków Nadawcy. Ważne jest to także, że ubezpieczyciel czy strona rozpatrująca reklamację zawsze będzie sprawdzać czy właściwie opakowano towar do przewozu.
- Jeśli w przesyłce znajdzie się towar wyłączony z przewozu, reklamacja nie będzie uznana, będzie to miało znaczenie w każdym przypadku czy to częściowej straty, zniszczenia czy zagubienia. Wysyłając przesyłkę zatwierdza się regulamin firmy przewozowej, a to oznacza, że akceptuje się jego postawienia. Firma przewozowa może zaznaczyć w nim, że nie przewozi np. szkła. Jeśli w szafce zbije się szyba, którą przewożono, towar może zostać uznany jako wyłączony z przewozu i reklamacja nie uznana.
- Pamiętaj o sprawdzeniu przesyłki przy odbiorze, jej opakowania, a najlepiej i zawartości, a w razie konieczności spisania protokołu szkody. Przewoźnik odpowiada za przesyłkę od momentu jej odebrania do momentu jej dostarczenia, a to znaczy, że jeśli obierzesz przesyłkę podpisując list czy odbiór, odbierasz ją bez zastrzeżeń. Na wady ukryte jest co prawda 7 dni, jednak po odjeździe kuriera odbiorca prawdopodobnie będziesz musiał udowodnić, że szkoda powstała w przewozie, a nie później np. podczas upadku. Jest to niezwykle trudne.
Archiwum
Reklamacja przesyłek w firmach kurierskich
03 grudzień 2016 - 09:46
Reklamacja przesyłek w firmach kurierskich
Mimo, iż każda ze stron chciałaby tego uniknąć, czasami zdarza się reklamacja przesyłek z powodu ich uszkodzenia.
Poniżej przedstawiamy kilka naszych rad jak przygotować się do ewentualnej reklamacji i jak taka reklamacja przesyłek wygląda: