Zaloguj się:

Blog

Świadczenie usług kurierskich w czasie pandemii.

Bieżąca sytuacja dotyka każdego z nas. Ograniczenia w przemieszaniu się oraz brak możliwości zakupu towarów w sklepach stacjonarnych sprawił, że codzienne zakupy realizujemy w sklepach internetowych. To także nowe wyzwanie dla firm transportowych i kurierskich. 

Bezpieczeństwo pracowników firm kurierskich jest w tym przypadku nadrzędne. Firmy zaopatrzyły kierowców w środki ochrony osobistej tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo kurierów. Paczki są dezynfekowane na etapie sortowania w magazynach.

 

Najistotniejszym i najważniejszym jest końcowy etap, a mianowicie bezpieczne doręczenie.

- Firmy kurierskie proszą o informowanie, jeśli adresat jest na kwarantannie, przesyłka pozostanie w magazynie do czasu zakończenia tego okresu. Jeśli adres nie jest objęty kwarantanną, to istnieją przypadki doręczenia:  pozostawienia przed drzwiami budynku, od razu za ogrodzeniem lub dostawa do punktów nadawczo-odbiorczych firmy kurierskiej.

- Kurierzy nie mają obowiązku dostaw przesyłek pod drzwi. Przy budynku wielokondygnacyjnym firmy kurierskie upraszają, aby kierowcy nie korzystali z wind, po kontakcie z adresatem ustalany jest odbiór przed budynkiem.

- W przypadku adresów firmowych kierowcy zazwyczaj odbierają z jednego punktu (np. portiernia), tak aby nie poszukiwać przesyłki i nie przemieszczać się po biurze lub magazynie. Wszystko jest podyktowane zminimalizowaniem kontaktu kierowcy z wieloma osobami.

- W sytuacji odbiorów i dostaw, firmy kurierskie rezygnują z pisemnych potwierdzeń.  Niektórzy przewoźnicy zawieszają również dostawy z usługą pobrania. Przewoźnik DPD zachęca np. do płatności kartą w terminalu u kierowcy. Przy nadawaniu przesyłek zachęcamy do samodzielnego wydrukowania dokumentów i etykiety tak, aby ograniczyć kontakt z kurierami i usprawnić ich pracę.

- Po doręczeniu przesyłki zalecamy jej umycie płynem dezynfekującym i dokładne umycie rąk!

 

Reasumując, zakupy drogą on-line oraz dostawa firmą kurierską są bezpieczne, wymagają jednak wzmożonej czujności i zachowania zasad higieny. Ze względu na ilość przesyłek w obiegu należy też uzbroić się w cierpliwość. Niekiedy przesyłki są dostarczane w ciągu 2 dni roboczych poza zakresem czasu przewidzianego przez przewoźnika. Jest to spowodowane ilością paczek, a niekiedy brakiem kierowców do obsługi takiej ilości przesyłek. Okres oczekiwania na przesyłek można porównać z sezonem przedświątecznym z grudnia.

 

Dziękujemy za zrozumienie.

____

Pack4You

 

 

Wiemy, że to nie tylko przesyłki

 

Certyfikaty

Obsługa transakcji

Newsletter

Wpisz swój email aby otrzymywać informacje na temat aktualnych promocji oraz nowej oferty.