Poniżej prezentujemy wytycznie dotyczące nadawania i odbierania przesyłki od klientów stanowiące o bezpieczeństwie pracy:
- Zapewnienie bezdotykowej obsługi podczas procesu odbierania/nadawania przesyłek poza oddziałem
- Obowiązek zasłaniania ust i nosa przez pracowników - kurierów, listonoszy a także zachęcanie adresatów przesyłek do zasłaniania ust i nosa przy kontakcie z kurierem, niezależnie od miejsca odbioru przesyłki.
- Obowiązek korzystania przez pracowników ze środków ochrony osobistej zapewnionych przez pracodawcę, a sprzyjających minimalizacji ryzyka rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2.
- Ograniczenie kontaktu fizycznego m.in. poprzez niepodawanie dłoni na przywitanie.
- Przestrzeganie zawieszenia obowiązku uzyskania pokwitowania odbioru przesyłki kurierskiej, oraz - w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące prawo – możliwie szerokie stosowanie alternatywnych form potwierdzenia doręczenia innych przesyłek wymagających potwierdzenia doręczenia.
- Maksymalne ograniczenie przypadków przekazywania przedmiotów (w tym skanerów, długopisów) podczas procesów odbierania i nadawania przesyłek.
- Ograniczenie wszelkich formalności pisemnych np. przy składaniu reklamacji.
- Zachęcanie klientów do płatności za przesyłki za pobraniem w formie bezgotówkowej.
- Podczas przyjmowania gotówki zalecane jest używanie rękawiczek przez pracowników lub stosowanie środków dezynfekujących.
- O ile nie stoi to w sprzeczności z charakterem usługi, zniesienie lub ograniczenie do niezbędnego minimum obowiązku oczekiwania przez pracownika - kuriera na sprawdzenie przesyłki przez odbiorcę.
____
Pack4You
Wiemy, że to nie tylko przesyłki